Czy wiesz, że czarną herbatę wynaleziono przez pomyłkę?

W czasie gdy herbata docierała z Chin do Anglii drogą morską, ładunek zielonej herbaty miał jakoby zamoknąć, a fakt ten miał umknąć uwadze załogi. Mokra herbata zaczęła fermentować, przez co zmieniły się jej wszystkie właściwości, od koloru liści po aromat naparu. Herbata jednak była zbyt droga by ją wyrzucić toteż wysuszono ją i zaczęto parzyć pomimo „zepsucia”. Wkrótce rozsmakowano się w niej, a proces zaczęto przeprowadzać świadomie i w sposób kontrolowany.

Dziś szacuje się, że na świecie jest 1500 typów herbat z czego 93% to mieszanki, a 7% to specjalne odmiany.

14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe informacje nigdy nie spodziewałem się, że jest aż tyle typów herbat. Świetny blog, czekam na kolejne wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i przydatny artykuł. Dzięki za ciekawe informacji na pewno nie raz z nich skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ciekawe ile jest w ogóle gatunków kawy? Czy też tak dużo jak herbaty?

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomita ciekawostka chodź większą przyjemność czerpię z picia kawy niż herbaty ale ją też lubię pić.

    OdpowiedzUsuń
  5. aż 1500 typów herbat jest na świecie :o

    OdpowiedzUsuń
  6. W sklepie z herbatą zazwyczaj wybieram czarną herbatę z dodatkiem owoców. Herbatę i kawę można również kupić przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój kumpel wczoraj mi się pochwalił że kupił https://ampergo.pl/mini-cooper-se .Ja byłem bardzo zafascynowany że kumplowi udało się to kupić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po ilości komentarzy stwierdzam że na ten blog wchodzi bardzo dużo osób. Jestem tego pewny w stu procentach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za ciekawostki , lubie czytać takie rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko na tym blogu jest bardzo ciekawie. Sam na pewno na tym blogu zostanie na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uzyskałem bardzo duże odszkodowanie bo skorzystałem z bardzo dobrej firmy 514 455 736 . Z tej firmy warto skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przypadkowo dowiedziałem się o tym blogu. Na pewno tym blogiem zainteresuje się bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas powoli zbliża się przeprowadzka. Powiem szczerze, że bardzo się cieszę, bo chcę już być na swoim. na pewno skorzystam z oferty transport przeprowadzki gdansk więc nie musze sie martwić transportem ani wnoszeniem mebli. To mnie zdecydowanie uspokoilo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszymy się bardzo, że przeprowadzka nie zrywa już snu z powiek, o matko.
      W razie kolejnych potencjalnych problemów których tym razem nie udawałoby się rozwiązać zanim się pojawią może Pani wybrać się do sklepu Raz kawa raz herbata i kupić herbatę na uspokojenie, np z melisą

      Usuń